PWiK w Bolesławcu Sp. z o.o.

Menu

Menu dodatkowe

Tytuł strony: Najczęściej zadawane pytania

Menu dodatkowe

Co odróżnia e-fakturę od papierowego dokumentu?

Faktura papierowa i elektroniczna mają takie same wartości prawne. Różnią się jedynie sposobem dostarczania.

Jaka jest podstawa prawna wystawiania i przysyłania e-faktur?

Kwestie dotyczące faktur elektronicznych reguluje Rozporządzenie Ministra Finansów z 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
 

Czy do korzystania z e-faktury potrzebne jest specjalistyczne oprogramowanie?

Aby korzystać niezbędne jest posiadanie:
- adresu e-mail oraz
- bezpłatnego programu do przeglądania plików PDF - Adobe Acrobat Reader

 

Skąd będę wiedział, że została wystawiona e-faktura?

Dla Odbiorców, którzy korzystać będą z e-Faktury uruchomiony zostanie moduł powiadamiania za pomocą sms o:

  • o awariach i planowanych pracach na sieciach wod-kan;
  • o wystawieniu faktury VAT za usługi PWiK;
  • o zbliżającym się terminie płatności faktury VAT;
  • o zaległych płatnościach.


Czy akceptacja i przyjmowanie faktur elektronicznych wiąże się dla odbiorcy dokumentu z kosztami?

Usługa dla odbiorcy jest całkowicie bezpłatna.
 

Czy zgadzając się na fakturę elektroniczną, będę mógł wydrukować fakturę?

Wydrukowanie obrazu e-faktury, np. do celów akceptacji wewnątrz firmy, jest możliwe, lecz powstały w ten sposób papierowy obraz e-faktury nie jest dokumentem księgowym. Dokumentem księgowym jest wyłącznie e-faktura przechowana w postaci elektronicznej. Ma ona taką samą wartość prawną jak zwykła faktura w formie papierowej.
 

Jakie korzyści będę miał z przejścia na fakturę elektroniczną?

  • dostępność (dostęp do faktur z dowolnego miejsca na świecie z dostępem do internetu),
  • wygoda przechowywania (brak konieczności gromadzenia papierowych dokumentów),
  • bezpieczeństwo przesyłki  (brak ryzyka narażenia Państwa na niepożądane ujawnienie danych),
  • oszczędność czasu,
  • wybierając e-fakturę przyczyniają się Państwo do dbania o środowisko naturalne.


Jak można zrezygnować z e-faktury?

Aby zrezygnować z otrzymywania faktury elektronicznej, należy wypełnić formularz "REZYGNACJA"

Po otrzymaniu formularza rezygnacji z otrzymywania faktur elektronicznych wstrzymujemy wysyłanie faktur w formie elektronicznej po upływie 20 dni licząc od dnia otrzymania oświadczenia od Odbiorcy. Faktury dotyczące kolejnego okresu rozliczeniowego będą przesyłane w formie papierowej na wskazany w Umowie adres korespondencyjny.
 

Czy można zmienić adres e-mail do otrzymywania elektronicznych faktur?

Aby zmienić adres e-mail do otrzymywania e-faktur, należy dostarczyć wypełnić formularz "Aktualizacja adresu e-mail":

 

Czy możliwe jest otrzymywanie faktur elektronicznych i papierowych jednocześnie?

Nie. Faktury mogą być dostarczane tylko w jednej formie.
 

Jak przechowywać faktury elektroniczne?

Klient ma możliwość utworzenia swojej kopii e-faktury poprzez zapisanie jej na swoim dysku (np. pendrive, dysk twardy komputera).

Kontakt

ikonkaBolesławiec ul. Łasicka 17/ tel. +75 734 10 10 / fax +75 640 19 11 / e-mail: sekretariat@pwik.boleslawiec.pl

Pogotowie Wodociągowe - tel. 994

Biuro Obsługi Klienta

Bolesławiec ul. Łasicka 17 tel. 75 734 10 00, 75 734 10 01

Lwówek Śl. ul. Krótka 1 tel. 75 612 10 08. 75 612 10 67

e-mail: no@pwik.boleslawiec.pl

Mapa lokalizacyjna

[obiekt mapy] PWiK Bolesławiec - mapka lokalizacyjna

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.